Saturday, October 1, 2011

My "Number one" obsession / Mon obsession "numéro un"




English text - le texte français suit

For October, I thought we would have some fun with the number “1”.

This month, all my montages and a few of my Tuesday blogs will look at “First” works from a number of composers.

You will be sampling some first symphonies, some first concerti, some first sonatas, and a couple of opus ones from composers spanning the major eras: baroque (Bach), classical (Mozart and Beethoven), Romantic (Brahms and Chopin) and modern (Prokofiev). Also, I reserve one of the Tuesday playlists as a “mixed nuts” of number ones.

Here’s the menu:


Hope you'll join me in indulging into this "number one obsession"!

===========================================================

Texte français

Pour le mois d'octobre, je propose une série de billets et sélections qui auront en commun le numéro “1”.

Pour tout le mois, tous mes montages et un nombre de mardis en musique tourneront leur attention sur des premières oeuvres de plusieurs compositeurs. Ainsi donc, des premières symphonies, des premiers concerti, des premières sonates, et même des opus un.

Les compositeurs choisis couvrent la panoplie des ères: le baroque (Bach), le classique (Mozart et Beethoven), le romantique (Chopin et Brahms) et le moderne (Prokofieff). Voici le menu:

Beethoven (Montage #28 – contribution au projet Beethoven)

J'espère que vous vous permettrez cette petite indulgence avec moi!

No comments:

Post a Comment